Gainery

Gainery znane są głównie ze swojej nieprzecenionej wartości dla budowania masy mięśniowej. Będąc w tej fazie, musimy dostarczać organizmowi znacznie większą dawkę kalorii niż wskazywałoby na to nasze przeciętne zapotrzebowanie. Gainery na masę to idealnie rozwiązanie dla osób, których zapotrzebowanie kaloryczne jest na tyle wysokie, iż trudno im dostarczyć je w postaci pełnowartościowych posiłków. Odżywka gainer to solidna dawka kalorii w każdej porcji. Nie ma jednak nic wspólnego z takimi bombami kalorycznymi, jak słodycze czy fast-foody, a co więcej - może z powodzeniem zastępować nam pełnowartościowe posiłki.

 

Podczas budowania masy mięśniowej niezbędne jest utrzymanie dodatniego bilansu kalorycznego. Oznacza to, że ilość dostarczanych kalorii powinna znacznie przekraczać nasze przeciętne dzienne zapotrzebowanie. W zależności od wieku, masy ciała i poziomu tkanki tłuszczowej, będziesz potrzebował nadwyżki kalorycznej o różnej wartości - może ona wynosić zarówno 300 kcal, jak i 700 kcal. Jeżeli należysz do osób, które mogą pochwalić się dużą muskulaturą, prawdopodobnie twoje zapotrzebowanie kaloryczne będzie o wiele wyższe niż w przypadku osób stawiających swoje pierwsze kroki na siłowni. Niestety, nie zawsze jesteśmy w stanie dostarczyć taką ilość w formie zbilansowanej diety i pełnowartościowych posiłków - wtedy na ratunek przychodzi nam właśnie odżywka gainer.

 

Gainer na masę to - najprościej mówiąc - odżywka węglowodanowo-białkowa, w której proporcje poszczególnych makroskładników różnią się w zależności od producentów. Stosunek węglowodanów do białek i tłuszczy wynosi przeciętnie 8:2, jednak objętość białka nie powinna przekraczać 30%. W tym miejscu warto podkreślić, że produktów o składzie 1:1 nie należy mylić z gainerami - są to suplementy typu bulk, które z uwagi na inny skład, pełnią także odmienne funkcje w organizmie.

 

Gainery możemy stosować niezależnie od pory dnia, dzięki czemu stanowią one świetną alternatywę dla pełnowartościowych posiłków u osób będących w ciągłym biegu. Nieco inaczej sprawa ma się w przypadku osób, których celem jest zwiększenie masy mięśniowej. Gainery na masę najlepiej przyjmować w porach okołotreningowych, kiedy zwiększa się zapotrzebowanie organizmu na poszczególne makroskładniki. Gainer po treningu pozwoli w prosty sposób dostarczyć niezbędną ilość węglowodanów i białek, przez co unikniesz efektu tzw. “spalania mięśni”.

 

Gainery na masę stanowią tylko jedno z wielu zastosowań odżywek węglowodanowo białkowych. Kto jeszcze powinien z nich skorzystać?

 

  • Gainer na przytycie

Jak już wspomnieliśmy, odżywka gainer to solidna dawka kalorii w każdej porcji. Jeśli zatem borykasz się z niemożliwością naturalnego przybrania na wadze, wtedy warto rozważyć właśnie gainer na przytycie. Dzięki niemu z pewnością uda Ci się pozbyć widoku odstających kości.

 

  • Gainer dla kobiet
    Choć odżywka gainer jest zdecydowanie bardziej popularna wśród mężczyzn, producenci pomyśleli także o damskiej części sportowej społeczności, tworząc tym samym ganer dla kobiet. To świetne rozwiązanie dla tych z pań, które pragną zbudować silne i atletyczne mięśnie.

 

  • Gainer dla ektomorfika

Osoby borykające się z problemem szybkiej przemiany materii, mogą przestać martwić się o utrzymanie prawidłowej masy ciała. Gainer dla ektomorfika w prosty sposób pozwoli Ci dostarczyć odpowiednią liczbę kalorii.

GAIN PAK - 3KG

GAIN PAK - 3KG 6PAK NUTRITION

88.99zł

Genius – Intra – HD

Genius – Intra – HD Genius Nutrition

118.99zł