Kreatyny

Kreatyna to jeden z najlepiej rozpoznawalnych suplementów diety na świecie. Sięgają po nią zarówno zawodowi sportowcy, jak i osoby, które dopiero zaczynają stawiać swoje pierwsze kroki na deskach siłowni. Jej stosowanie przynosi nieocenioną pomoc podczas budowania masy mięśniowej. Dzięki temu, jest doskonale znana przede wszystkim kulturystom, którzy nie wyobrażają sobie treningów bez jej udziału. Kreatyna, oprócz silnego działania anty-katabolicznego, wspiera także procesy anaboliczne. Jej przyjmowanie pozwala zatem na szybszą syntezę białek, przy jednoczesnym ograniczeniu ryzyka związanego z rozpadem tkanki mięśniowej (na przykład w wyniku bardzo intensywnego treningu). Kreatyna stanowi niezbędne wyposażenie każdego sportowca.

 

Do najpopularniejszych odmian kreatyny możemy zaliczyć jabłczan kreatyny i monohydrat kreatyny. Jej rodzaj powinniśmy dobierać przede wszystkim do obecnego stanu zdrowia i kondycji fizycznej (między innymi poziomu tkanki tłuszczowej i mięśniowej, stopnia aktywności fizycznej, a także wieku). Z uwagi na odmienną budowę molekularną, oba środki różnią się od siebie także pod względem posiadanych właściwości i odmiennego oddziaływania na organizm.

 

U osób początkujących, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z treningiem siłowym, najlepiej sprawdzi się monohydrat kreatyny. Jego stosowanie nie tylko pomaga rozbudować poziom masy mięśniowej, ale dodatkowo zwiększa wytrzymałość i siłę fizyczną. Monohydrat kreatyny charakteryzuje się wysoką biodostępnością - oznacza to, że czas potrzebny do przyswojenia substancji jest stosunkowo krótki. Monohydrat kreatyny to najtańsza spośród dostępnych na rynku odmian tej substancji.

 

Pod względem popularności, na drugim miejscu plasuje się jabłczan kreatyny. Choć jest on uznawany za mniej efektywny podczas procesu budowania tkanki mięśniowej, uważa się również, że zbudowane z jego pomocą mięśnie są bardziej zbite i masywne niż te wypracowane przy suplementacji monohydratem. Na jabłczan kreatyny decydują się głównie doświadczeni sportowcy, którzy posiadają już satysfakcjonujący dla nich poziom muskulatury. Jabłczan kreatyny będzie także idealnym rozwiązaniem dla tych osób, które wolą wybierać suplementy o długotrwałym działaniu.

 

Możesz również zdecydować się na kreatynę wzbogaconą o dodatkowy zestaw składników wspomagających. Kreatyna na masę w swoim składzie będzie zawierała składniki takie jak białko, podczas gdy kreatyna na siłę może być wzbogacona o substancje wspierające produkcję tlenku azotu. Dla pełnego komfortu spożywania, kreatyna dostępna jest zarówno w wersji sproszkowanej, jak i w formie tabletek. Kreatyna w proszku, po zmieszaniu z wodą tworzy shake (oprócz wersji naturalnej, dostępna jest także smakowa kreatyna w proszku). Jeśli jednak preferujesz przyjmowanie suplementów raczej w formie kapsułek, kreatyna w tabletkach będzie zdecydowanie lepszym rozwiązaniem. Działanie kreatyny w tabletkach niczym nie różni się od działania tej substancji w sproszkowanej formie.

CREA PAK - 330G

CREA PAK - 330G 6PAK NUTRITION

48.99zł

CREATINE MONOHYDRATE - 500G

CREATINE MONOHYDRATE - 500G 6PAK NUTRITION

34.99zł

CRM3 PAK

CRM3 PAK 6PAK NUTRITION

34.99zł

Genius - Creatine Monohydrate

Genius - Creatine Monohydrate Genius Nutrition

63.99zł

Genius - iCreatine

Genius - iCreatine Genius Nutrition

58.99zł